lørdag 17. september 2016

Beskrivelse av May Linda sine kurs

Vi har fått noen tilbakemeldinger om at bildene med beskrivelse av May Linda sine kurs er litt små og vanskelige og lese. May Linda har lagt ut store bilder og beskrivelse i bloggen sin http://mya-scrap.blogspot.no/2016/09/kurs-pa-papirfesten-ledige-plasser.html 

LOMMESCRAPPING 
(kurs 2 - Lørdag kl 10:00)

Her vil vi lage albumsider med PL-lommer og arkene mine. For de som ikke har prøvd dette før vil det bli en lett innføring i hva lommescrapping er og hvordan jeg pleier å gå frem (og mine erfaringer) når jeg scrapper på denne måten. Jeg vil også gå igjennom muligheten arkene mine har, samt generelle tips og ideer.  Vi vil også bruke embossingpulver og enamel accsents til dekorering.

Du tar med deg: Skjærebrett, evt hjørnepunch, saks, dobbelsidig tape, lim, akrylkloss, stempelpute og selvfølgelig bilder.
Når det gjelder bilder, så velger du selv om du vil ha farger eller sort hvitt. Velger du sort hvitt står du mer fritt i forhold til arkene. Lommene vil være i varierte størrelser. 

Du vil få: Lommescrappeark fra Storyteller/MyaScrap, ulike småpynt og pynt til å dekorere sidene med.







KORT/MINIALBUM I BOKS 
(kurs 4 - Lørdag kl 16:30)

Vi skal lage et lite minialbum, eller du kan velge å bruke det som et kort også i en liten metallboks. Vi skal bruke Tim Holtz Distress Crayons. Dere vil få en liten innføring i hvordan fargene kan brukes, før vi sammen lager det lille kortet/albumet inni boksen. Albumet blir en kombinasjon av arkene mine og bakgrunnen vi lager selv. Jeg vil vise dere hvordan ulike elementer av arkene mine kan brukes til pynt og detaljer.
Vi vil også bruke embossingpulver og enamel accsents til dekorering.

Du tar med deg: Skjærebrett, evt pregebrett om du har, saks, lim, dobbeltsidig tape, stempelpute, 
bilder som måler B: 4,5 cm x H: 7 cm / B 1 3/4" H 2 3/4" Gjerne sort hvitt så trenger du ikke tenke på at det skal matche papiret på samme måte. Om du har noen små tekststempler du liker, så ta gjerne med de også. Ønsker du ikke personlige bilder, så kan du gjerne bruke utklippsbilder som passer bedre til et kort. 

Du vil få: En metallboks til albumet/kortet, noen ulike ark med Storyteller/MyaScrap ark, og småpynt som supplerer de elementene vi bruker fra arkene. Og dere vil få en pakke Distress Crayons farger. 









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar