søndag 23. juni 2013

Første kursholder

Det er litt over 3 måneder til høstens Papirfest, og vi syns det er på tide å presentere den første kursholderen. Hun heter Milo Lilja og kommer fra Sverige. Les under bildet hva hun skriver om seg selv, og ta en titt i den spennende bloggen hennes :) 



Jag heter Milo Lilja och bor i en liten stad i Sverige som heter Trollhättan. Min största hobby är scrapbooking. Intresset för stämplar väcktes redan 1995
men det skulle dröja ända till 2006 innan jag började använda annat än bara stämplar. 


Jag scrappar kort i olika former och vikningar, samt altrar småsaker ibland. 
Typiskt mina alster är chalkade, trasiga kanter, glaze/crackle-detaljer och 3D-kuddar.
Jag använder mycket blommor, spets och smådetaljer på mina alster.
Jag älskar allt som har med vintage och shabby chic att göra, men även det mörka gothiska.
Jag trivs bäst med att skapa i dova nyanser och färglägger motiv enbart med Tim Holtz distresser.

Inspiration hittar jag överallt. Jag har ständigt nya tankar om hur jag ska utforma nästa alster.  

Jag har hittat min stil men gillar att leta
 runt på nätet där jag snappar upp lite här och lite där.  
Varmt välkomna att titta in min blogg för att se vad/hur jag skapar. 

http://milolilja.net 

1 kommentar: